Pandémia začína svoj tretí rok. O tom, ako sme napriek tomu prekročili plány, sa dozviete v tomto článku.
LUCIA ČIŠKOVÁ
Managing Director v Business Lease Slovensko
Ako väčšina firiem, aj my sme na začiatku pandémie mali strach. Nikto nevedel, ako sa vyvinie. Napokon som zamestnancov poslala domov v záujme ich bezpečnosti.
Prvé kroky vpred
Na začiatku prvej vlny sme obvolali všetkých klientov. Niektorým sme poskytli odklad platieb, hoci to zákon neukladal. Dodávateľom sme naďalej platili. Bolo dôležité partnerov podržať.
Viac nám dala zabrať druhá vlna – psychicky. Zamestnancov trápil nedostatok sociálneho kontaktu. Zaviedla som online rozhovory pri káve, vždy pre určitú skupinu zamestnancov. Rozprávali sme sa, ako vnímajú situáciu a ako si vieme navzájom pomôcť.
V druhej vlne boli zásadné povzbudenia – Sústreďte sa na veci, ktoré viete ovplyvniť. Netrápte sa covidom, sme v tom spolu. Bol vhodný čas nacvičenie a sebarozvoj.
Preverené jazdené po prvom majiteľovi – vyberte si to svoje.
Hodnoty pomohli ustáť šok
Nastavenie fungujúcich procesov bolo v boji s pandémiou kľúčové. Míľnikom bolo definovanie firemných hodnôt.Najvýraznejšou sa stala inovatívnosť. Hnala nás, aby sme zlepšovali interné procesy. Presťahovali sme sa do nových priestorov, zaviedli elektronické podpisovanie zmlúv, elektronickú fakturáciu, stolové počítače sme nahradili notebookmi a tabletmi.
Dôležitou hodnotou bola zodpovednosť. Napriek pandémii sa náš výkon neznížil. Hoci firmu situácia zasiahla, všetci zamestnanci pracovali naplno – aj z domu.
Brzdite s nami výdavky, nie váš biznis.
Zmeny aj pozitívne výsledky
Oba roky sme prekročili plán. V prvej polovici roku 2020 nám klesli objednávky v operatívnom leasingu. Ľudia sa báli dlhodobého záväzku. Nemenili sme portfólio produktov, viac sme dávali do pozornosti krátkodobý prenájom. Zmeny nastali aj v správe vozového parku, klienti hľadali úspory.
Na deň či na rok, naše autá sú vám k dispozícii.
Operatívny leasing sa v lete 2020 vrátil do normálu. Ten rok bol aj rokom napredovania. Obchodníci získavali nový business a starali sa o zákazníkov. Uvedomila som si, že majorita obchodníkov vie robiť jedno alebo druhé. Tak sme obchodný tím rozdelili na hunterov a farmárov, čo zlepšilo fungovanie obchodu.
Nemusíte auto vlastniť, aby ste ho milovali.
Rok príležitostí a výziev
Druhá vlna bola dlhá, zamestnanci si na home office zvykli. Nástup do officeu mal byť dobrovoľný. Ľudia však nemajú energiu na to, aby sa každé ráno rozhodovali. Napokon som návrat do officeuzaviedla pre všetkých.
Bolo to správne, návrat sme aj oslávili. Pomohol nám teambuilding, vďaka nemu sme vzťahy utužili. Zároveň to bol rok rastových príležitostí.
Dnes stojíme pred výzvou upokojiť ľudí, že pandémiou už musíme iba prejsť. V Business Lease máme vysokú zaočkovanosť. Možno aj vďaka tomu sa držíme nad vodou. Takisto stojíme pred zásadným krokom pre rast.
Najväčším poučením z pandémie je dôležitosť aktívneho ľudského prístupu a neustálej komunikácie s tímom. Vhodný prístup je pre mňa jedna z najdôležitejších priorít. Budúcnosti sa nebojím. Viem, že spolu zvládneme čokoľvek.