Osobný vzťah s klientmi je stále veľmi dôležitý pre kvalitné poskytovanie služieb a pre rozvoj spolupráce na našom trhu, hovoria zástupcovia spoločnosti a. hartrodt Slovakia.
Dušan Kapráľ
Konateľ spoločnosti a. hartrodt Slovakia, s. r. o.
Pavol Brtko
Head of Operations
Barbora Verešová
Air & Ocean operations | Logs, Stone, Marble commodity specialist
Spoločnosť a. hartrodt business vznikla pred 137 rokmi v Nemecku. Založil ju Arthur Hartrodt a dodnes nesie jeho meno.
Ako firma expandovala a čo vás motivovalo k vstupu na slovenský trh?
Spoločnosť sa postupne rozšírila cez Austráliu, Južnú Ameriku, Áziu a ďalšie regióny. Dnes sme etablovaní na každom kontinente a zameriavame sa hlavne na námornú a leteckú prepravu. Motiváciou vstupu na slovenský trh bolo priblíženie sa k miestnym zákazníkom a poskytnutie väčšej pomoci pri logistike a colných službách. Vieme, že osobný vzťah s klientmi je stále veľmi dôležitý pre kvalitné poskytovanie služieb a pre rozvoj spolupráce na našom trhu. Ďalším cieľom slovenskej pobočky je prepojenie nemeckého trhu so slovenským, keďže nemecká ekonomika je jedným z hlavných partnerov našej krajiny.
Namiesto jednorazových obchodných transakcií smerujeme k upevneniu dlhodobých partnerstiev.
Čo prináša a. hartrodt slovenským malým a stredným podnikom na podporu ich rastu?
Zameriavame sa na vysokú flexibilitu a osobný prístup ku klientom. Sme im k dispozícii podľa ich potrieb, pretože vieme, že logistický tok tovaru sa nekončí a nezačína len v pracovných dňoch. V našom tíme sú kolegovia, ktorí dlhé roky pracovali na strane klienta, a preto sú schopní citlivo vnímať potreby a problémy optikou zákazníka. Snažíme sa byť flexibilní a pomáhať klientom s dokumentáciou, ako je Fyto certifikácia, CHED dokumenty a fumigácia. Ďalej sme na slovenský trh priniesli samostatnú divíziu Food and Beverage, ktorá bude prospešná pre potravinársky segment aj pre importérov a exportérov komodít, ako sú víno, alkoholické a nealkoholické nápoje, mliečne výrobky, ryby atď.
Ako a. hartrodt reaguje na aktuálne trendy a meniacu sa situáciu v logistike?
Digitálnu transformáciu vnímame ako príležitosť posunúť sa vpred v oblasti softvérovej výbavy. V rámci tejto iniciatívy sme zaviedli transportný manažmentový systém CargoWiseOne, ktorý nám pomôže efektívnejšie fungovať ako spoločnosť. Implementácia tohto systému nám umožní poskytovať našim klientom vyššiu úroveň komfortu a transparentnosti v komunikácii a toku dokumentov. Všeobecne možno povedať, že naša spoločnosť prechádza globálnou transformáciou so zameraním na procesy, inovácie a zlepšovanie zákazníckeho servisu.
Aké sú vaše dlhodobé plány na slovenskom trhu a aké výhody ponúknete spolupracujúcim partnerom?
V našich dlhodobých cieľoch máme jasno. Chceme získať väčšie povedomie na slovenskom lokálnom trhu a budovať dlhodobé pracovné vzťahy založené na dôvere a profesionálnom prístupe. Namiesto jednorazových obchodných transakcií smerujeme k upevneniu dlhodobých partnerstiev. Okrem toho zvažujeme otvorenie distribučného skladu alebo cross-docku na Slovensku, to by optimalizovalo tok tovaru pre našich klientov.