Skip to main content
Domovská stránka » Malé a stredné podniky » FRANŠÍZANTOV VŠETKO NAUČÍME, STAČÍ IM OBCHODNÝ DUCH
ADVERTORIAL

Začať podnikať pod zabehnutou značkou prináša viacero výhod. Tomáš Kania, obchodný manažér franšízovej siete DOM FARIEB, nám priblížil, čo môžu franšízanti v tejto sieti očakávať. Dostanú vybavenie a propagačné materiály, zaškolia ich a budú zapojení do marketingovej stratégie.

Tomáš Kania

obchodný manažér franšízovej siete DOM FARIEB

Franšízant má pod značkou DOM FARIEB teritoriálnu exkluzivitu, ktorá je pre začínajúcich podnikateľov nesmiernym prínosom. Nová franšízová predajňa má výhodné nákupné podmienky na obľúbené výrobky tradičných značiek, ako Primalex, Balakryl, Bondex, Progold a iné, ktoré sú výborne etablované na trhu. Franšízant nemusí riešiť nákup a výber regálov, predajných a tónovacích pultov, vnútorné reklamné vybavenie ani propagačné materiály. Zároveň dostane zariadenie na miešanie interiérových i fasádnych farieb, lakov a omietok.

Čo sa týka podmienok na ideálneho franšízanta, nie je potrebné, aby mal pred začatím podnikania s touto značkou skúsenosti z odboru. Základnou požiadavkou je obchodný duch. Od uchádzačov nepožadujeme žiadne špecifické znalosti ohľadom našich produktov. Všetko potrebné franšízantov naučíme.

Najskôr spomeniem vstupné školenia, zamerané na znalosť produktov a na predajné zručnosti predavačov. Pre zákazníkov máme pripravený vernostný program, fungujúci na princípe odmeňovania za každý nákup. Do marketingovej stratégie, v podobe celoslovenskej marketingovej aktivity, je franšízant automaticky zapojený. Výhodou tiež je, že na individuálny rozvoj predajne má franšízant možnosť čerpať financie zo svojho bonifikačného účtu. Na ten dostáva bonusy za odber nášho tovaru. Dobrým pomocníkom je tiež pravidelný mystery shopping, ktorý franšízantovi ukazuje, ako jeho predajňu vnímajú koncoví zákazníci. A v neposlednom rade sú to finančné bonusy za predaj sortimentu.

Napriek tomu, že má koncept nulový franšízový poplatok, musí franšízant počítať s nákladmi na zriadenie samotnej predajne, ktoré zahŕňajú napríklad pokladňu, pokladničný terminál (hardvér a softvér) a zásoby materiálu. V závislosti od veľkosti predajne sa odhadované náklady pohybujú od 15- do 50-tisíc €. Prevádzka s rozlohou približne 120 m² môže počítať s investíciou cca 35 000 €.

V roku 2024 plánujeme otvoriť minimálne 3 franšízové prevádzky. V mesiaci február to bude Ivanka pri Dunaji a v apríli Levoča. Ďalším cieľom je zamerať sa na nevyužitý potenciál v regiónoch Nitra, Dunajská Streda, Komárno, Ružomberok, Banská Bystrica. Taktiež je tu priestor pre existujúce prevádzky, ktoré majú možnosť rozšírenia sortimentu o farby a majú podobný typ zákazníka. Sú to napríklad drogérie, železiarstva, predajne ochranných pomôcok, stavebniny a iné.

Next article