Skip to main content
Domovská stránka » Optimalizácia biznisu » RABEN LOGISTICS SLOVAKIA EXPANDUJE A ZÁROVEŇ REFLEKTUJE NAJNOVŠIE TRENDY
ADVERTORIAL

Logistický sektor musí reagovať na najnovšie výzvy v oblasti znižovania emisií, e-commerce, ale aj skracovania dodacích lehôt v rámci medzinárodnej dopravy.

Jakub Trnka

generálny riaditeľ spoločnosti Raben Logistics Czech&Slovakia

Tímea Pospišová

marketingová manažérka spoločnosti Raben Logistics Slovakia

Spoločnosť Raben Logistics Slovakia využíva „ohybné“ kamióny Cityliner, ktoré v meste nahradia aj päť dodávok a v konečnom dôsledku tak výrazne šetria emisie CO2. Vďaka efektívnemu rozmiestneniu skladov a vybudovaniu šiestich Eurohubov po celej Európe dokáže prepravovať tovar za bezkonkurenčne najkratšie lehoty.

J. Trnka: Slovensko je v kontexte európskej logistiky dôležitým spojovacím bodom medzi západnou Európou a krajinami strednej a východnej Európy, ako je Maďarsko, Rumunsko alebo Bulharsko. V rámci medzinárodnej prepravy tak zohráva významnú úlohu, ktorej sa Slováci historicky dokázali zhostiť na jednotku, či už sa jedná o optimalizáciu vyťaženia vozidiel, plánovanie trás, alebo balenie zásielok.

Slovensko z pohľadu logistiky spája východ a západ Európy.

J. Trnka: Do roku 2030 chceme znížiť svoje emisie na polovicu a do roku 2050 byť plne uhlíkovo neutrálny. Hlavnou súčasťou týchto snáh je zvyšovanie efektivity prepravy, svoju rolu však hrajú a budú hrať aj alternatívne palivá, napríklad v Poľsku už aktívne experimentujeme s elektrifikovanou nákladnou dopravou.

Segmenty Raben Logistics Slovakia a ich špecializované riešenia >

Zdroj: archív Raben Logistics Slovakia

J. Trnka: Elektrifikácia nákladných vozidiel, ktorá nachádza využitie najmä na kratšie vzdialenosti, nie je jedinou cestou k zníženiu emisií CO2. Alternatívy, ako napríklad HVO100, sú vhodné aj na dlhšie vzdialenosti. Naše Citylinery, ktoré nahradia päť dodávok, rovnako výrazne znižujú emisie a zlepšujú prejazd mestami. Optimalizácia logistiky zahŕňa aj efektívnejšie využitie nákladného priestoru, ako napríklad pri výmenných nadstavbách využívaných v rámci systému Eurohub či lepšie plánovanie pomocou inovatívnych systémov, ktoré využíva spoločnosť Raben. Tie minimalizujú prázdne kilometre, a tým aj produkciu CO2. Rovnako ako v Česku, aj Road-trainy by mohli priniesť ďalšie zlepšenia, no vyžadujú si legislatívnu zmenu.

Zdroj: archív Raben Logistics Slovakia

T. Pospišová: Kľúčové je čo najrýchlejšie doručenie tovaru v rámci lokálnej, ako aj medzinárodnej prepravy pri čo najnižších emisiách. Máme denné linky do všetkých európskych krajín a aj vďaka efektívnemu rozmiestneniu skladov v rámci celej EÚ dokážeme prepravovať tovar za kratšie dodacie lehoty ako konkurencia. Napríklad zo Žiliny do celej Českej republiky a Poľska už od 24 hodín a do Rakúska či Nemecka 48 hodín. V rámci Raben Group bolo vybudovaných šesť Eurohubov, pričom jeden sa nachádza aj v susednom Česku, v Rokycanoch. Vďaka nemu dokážeme z Česka do Nemecka doručiť tovar do 24 hodín. Ide suverénne o najrýchlejší čas doručenia na trhu.

T. Pospišová: Nové trendy ako digitalizácia, automatizácia a rastúci dopyt po e-commerce a expresnom doručení formujú naše odvetvie. Doposiaľ klesajúca kúpna sila sa začína opäť oživovať, zároveň vnímame aj trend nearshoringu, kedy zahraničné firmy prispôsobujú svoje distribučné a výrobné procesy miestnym trhom, a tým vytvárajú dopyt po dopravno-logistických službách. Aj preto sa naša spoločnosť rozhodla expandovať v Žiline i Košiciach. Presťahovaním sa do nových a väčších skladov budeme môcť efektívnejšie uspokojovať potreby našich odberateľov.

Next article